Epson przedstawia „In Motion” – niezwykłą plenerową wystawę fotograficzną, która ma zainspirować uczestników Mistrzostw Świata IAAF w Lekkoatletyce

12. Mistrzostwa Świata IAAF w Lekkoatletyce Berlin 2009 — wystawa 125 lat fotografii sportowej na berlińskim bulwarze Unter den Linden w dniach 23 lipca – 23 sierpnia.


Firma Epson została oficjalnym partnerem największej tegorocznej imprezy sportowej - 12. Mistrzostw Świata IAAF w Lekkoatletyce Berlin 2009. We współpracy
z organizacją non-profit Kulturprojekte Berlin GmbH zmieni najbardziej reprezentacyjną ulicę Berlina, Unter den Linden, w wielką plenerową wystawę fotografii. Ponad 60 zdjęć o tematyce lekkoatletycznej przyozdobi bulwar od Glinkastrasse do Placu Paryskiego, wprawiając gości w nastrój zawodów sportowych. Wystawa pod otwartym niebem to kolejny etap długofalowego zaangażowania firmy Epson w sport i sztukę fotograficzną.

Fotografie sportowe o wysokości niemal dwóch metrów będą towarzyszyć kibicom Mistrzostw Świata w drodze na berliński KulturStadion®, który tymczasowo stanie na Placu Paryskim. Kilka znakomitych dzieł sztuki autorstwa znanych fotografów, w tym Annie Leibovitz i Roberta Lebecka, ukaże piękno ruchu uosobione przez sportowców z wielu krajów. Wystawa stanowi przekrój 125 lat lekkiej atletyki, a zarazem przegląd 125 lat historii fotografii.

Aby eksponaty wywierały duże wrażenie i zapadały w pamięć, zdjęcia o wymiarach 200 x 135 cm zostaną wydrukowane na drukarce wielkoformatowej Epson Stylus Pro GS6000. Ta 64-calowa drukarka rolkowa spełnia wszystkie wymagania fotorealistycznego druku nawet w przypadku zastosowania wytrzymalszych nośników, takich jak samoprzylepny winyl lub płótno. Ekologiczne atramenty rozpuszczalnikowe nie tylko zapewniają doskonałe, intensywne i naturalne barwy, ale także są odporne na ultrafiolet i wodę. Epson produkuje również drukarki Digigraphie®, które umożliwiają fotografom, malarzom i muzeom produkowanie ograniczonych, certyfikowanych serii oryginalnych dzieł sztuki.

Andrea Koepfer, menedżer ds. PR i sponsoringu na region EMEA w Epson Europe, powiedziała: „Wystawa przedstawi pasjonującą historię i piękno lekkiej atletyki, a przy tym zapewni sportowcom w Berlinie odrobinę inspiracji. Sporty lekkoatletyczne wymagają szybkości, wyrafinowanej techniki i wysokiej precyzji — tych samych cech, którymi charakteryzują się nasze drukarki.”

Jordi Borralleras, dyrektor ds. rozwoju rynku drukarek wielkoformatowych w Epson Europe, powiedział też: „Jesteśmy bardzo dumni ze współpracy z Kulturprojekte Berlin GmbH. Jakość fotografii jest znakomita, a każdy, kto będzie w Berlinie podczas mistrzostw, powinien znaleźć czas, żeby obejrzeć wystawę. Użyliśmy naszej nowej drukarki Epson Stylus Pro GS6000, aby utworzyć doskonałe jakościowe reprodukcje niewiarygodnych zdjęć.
To jedyna drukarka na rynku, która może zaoferować taki stopień fotograficznej jakości, na jaki zasługuje ta wystawa”.

Epson wspiera IAAF od 1997 roku jako oficjalny partner. Jednakże ścisłe związki firmy ze sportem i kulturą sięgają dalej w przeszłość: na potrzeby Igrzysk Olimpijskich Tokio 1964 grupa Seiko zaprojektowała elektroniczną drukarkę, która przenosiła na papier wyniki chronometryczne. Urządzenie to doprowadziło do opracowania pierwszej na świecie minidrukarki, EP-101, oraz do powstania marki Epson.


Wszystko dzięki technologii — na scenie i za kulisami
Jako oficjalny partner informatyczny Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce, Epson dostarczy kluczowe technologie, w tym precyzyjny dotykowy system informacji dla komentatorów (Commentator Information System, CIS), system oceny techniki zawodników (Epson Performance Evaluation, EPE) oraz szybkie, wydajne drukarki. Te najnowocześniejsze systemy Epsona będą wspomagać komentatorów, dziennikarzy i sportowców, zapewniając im natychmiastowy dostęp do danych
o wydajności, statystyk i wyników.

Dodatkowe działania podczas berlińskich mistrzostw
Wystawa uliczna to tylko jedna z serii imprez promocyjnych i kulturalnych przygotowanych przez firmę Epson dla uczczenia 12. Mistrzostw Świata IAAF
w Lekkoatletyce Berlin 2009. Aby podgrzać atmosferę zawodów, firma zorganizuje też wycieczki „za kulisy” dla dziennikarzy, ufunduje nagrody w stadionowych konkursach i będzie sponsorem niemal 700-kilometrowego biegu dobroczynnego z siedziby głównej Epson Germany w Meerbusch na Stadion Olimpijski w Berlinie.