Firma Epson zwiększa inwestycje w technologię druku atramentowego, utrzymując 40% udziału w rynku użytkowników biznesowych w Europie

Pomimo spekulacji na temat konsolidacji sektora, przeznaczono 585 milionów EUR na rozwój i produkcję urządzeń w technologii druku atramentowego dla klientów biznesowych

Firma Epson zwiększa inwestycje w technologię druku atramentowego, utrzymując 40% udziału w rynku użytkowników biznesowych w Europie

Supernowoczesna fabryka na Filipinach

Epson, wiodąca firma technologiczna, znana ze swej długiej historii i doświadczenia w opracowywaniu technologii związanych z drukiem, obrazowaniem, zaawansowanymi urządzeniami i automatyzacją, ogłosiła, że inwestowanie w druk atramentowy opłaciło się, przynosząc jej 40% udziału w rynku użytkowników biznesowych w Europie w 1. kwartale 2017 roku. 1. Co więcej, następuje to w czasie, gdy analitycy spekulują o konsolidacji branży w wyniku kurczenia się rynku drukarek, lecz ma on wciąż w wielu obszarach ogromną wartość i cechuje się wysoką rentownością. Firma Epson, koncentrując się na bardzo elastycznej technologii druku atramentowego, oferującej specyficzne korzyści klientom biznesowym — niedostępne dla innych technologii obecnych na rynku — oczekuje dalszego wzrostu w pozostałej części tego roku i w latach następnych.

Dowodem zaangażowania firmy Epson w technologię druku atramentowego jest inwestycja 400 milionów EUR w nowe zakłady produkcyjne w Japonii i na innych rynkach, wzmocniona dalszymi 185 milionami EUR na rozwój technologii atramentowej PrecisionCore w ciągu następnych trzech lat. Zaprezentowana na początku tego roku linia urządzeń WorkForce Enterprise trafia na rynek drukarek atramentowych o dużej szybkości. Zdaniem firmy analitycznej IDC, jest on jednym z obszarów, gdzie spodziewać można się największych zwrotów. 2.

„Nasze zaangażowanie, koncentracja, inwestycje i prace badawczo-rozwojowe są ściśle związane z technologią atramentową, która wciąż dowodzi swojej wartości i ogromnego potencjału rozwojowego. W ostatnich latach jest ona unowocześniona i pozostaje nadal atrakcyjna już od prawie 70 lat. Głęboko wierzę, że wśród użytkowników biznesowych druk atramentowy będzie zyskiwać na znaczeniu”. - powiedział Krzysztof Modrzewski, National Sales Manager w Epson.

Takie stanowisko jest podstawą strategii firmy Epson, zwiększania udziału w wartym, według analityków IDC 38 miliardów eur rynku drukarek dla użytkowników biznesowych. 3. W istocie, „w czasach konsolidacji sektora, marki będą prawdopodobnie znikać i jedni na tym zyskają, a inni stracą” — ostrzega Phil Sargeant z IDC. Zyskają ci, którzy zainwestują wystarczające zasoby we wzrastające obszary i będą bardziej efektywnie konkurować o przyszłe strumienie dochodów.

W dalszej perspektywie IDC przewiduje, że całkowity rynek drukarek atramentowych w Europie Zachodniej będzie rósł do roku 2021 w tempie 5,6% (CAGR). 4. Według IDC drukarki atramentowe na rynku biurowym będą nadal odbierać udziały urządzeniom laserowym, zarówno w segmencie monochromatycznym, jak i kolorowym, które według tych przewidywań zmniejszą się odpowiednio o 5,1% i 4,3%. Pomimo tego firma Epson zwiększyła swój udział na rynku urządzeń atramentowych dla użytkowników biznesowych z około 25% w 1. kwartale 2015 roku do 40% w 1. kwartale 2017 roku (o 15%). 5.

„Raporty branżowe, testy i porównania wykazały to, czego od dawna byliśmy pewni: technologia atramentowa przewyższa inne pod względem wydajności i efektywności. Ponieważ drukowanie pozostaje ważnym elementem w naszym życiu — w pracy i w domu — firmy, które zainwestowały w urządzenia atramentowe mogą uzyskać o 99% mniejszą ilość odpadów, o 96% mniejsze zużycie energii i o 98% zmniejszyć czas potrzebny na konserwację i obsługę. 6. Innowacje w technologii atramentowej odpowiadają bezpośrednio potrzebom biznesowym i w rezultacie tego widzimy na całym europejskim rynku drukarek dla użytkowników biznesowych odejście od technologii laserowej na rzecz atramentowej” — powiedział Modrzewski. „Dzięki tej technologii biznes zaczyna widzieć rzeczywiste korzyści finansowe, środowiskowe i społeczne, na co wskazują wyniki sprzedaży na rynku urządzeń atramentowych w Europie”. 

Ponadto atramentowa technologia druku stosowana w sektorze biurowym udowodniła swoją elastyczność w przypadku zmian zapotrzebowania rynku i ponownie ukształtowała segmenty całej branży, takie jak druk „modowy” i ozdobny na tekstyliach, opakowaniach i druk oznakowań w dużym formacie — podczas gdy skrócenie procesu produkcyjnego zmniejsza koszty i redukuje ilość odpadów.

1. IDC, Western Europe printer shares, 2016
2. IDC, Western Europe Business Inkjet Market Shares, 2016
3. Przewidywany całkowity udział drukarek biznesowych na rynkach regionu EMEA, źródło: IDC
4. IDC, Western Europe Business Inkjet Market Shares, 2016
5. IDC, Western Europe printer shares, 2016
6. Badania przeprowadzone przez BLI, 2017 r.