Epson i Ediko: partnerstwo w biznesie, integracja w chmurze

Epson i Ediko – prawdziwe partnerstwo w biznesie

Epson i Ediko: partnerstwo w biznesie, integracja w chmurze

Dzięki współpracy i wymianie wiedzy powstał nowatorski system wspierający serwis terenowy w zakresie zarządzania drukiem i urządzeniami.

Ediko – zarządzanie drukiem w XXI wieku

Ediko Sp. z o.o. to polska firma świadcząca kompleksowe usługi zarządzania środowiskiem druku dla biznesu (ang. Managed Print Services). Wysoka jakość usług związanych z urządzeniami do druku to przede wszystkim efekt doświadczenia, pozyskiwanego od ponad 20 lat. Aktywna współpraca Ediko z wiodącymi dostawcami sprzętu, takimi jak Epson, pozwoliła na zbudowanie silnych kompetencji, niezbędnych do świadczenia usług outsourcingu. Firma jest też autorem innowacyjnego systemu informatycznego o nazwie Warranticon – który został stworzony jako narzędzie wspierające zarządzanie serwisem terenowym.

Trudny rok koronowirusa

Firmy z branży bazującej na świadczonych usługach w oparciu o zarządzanie środowiskiem druku, stoją przed niebanalnym wyzwaniem jakie zostało spotęgowane w okresie pandemii Covid-19. Zmniejszający się popyt na drukowanie oraz coraz większe oczekiwania klientów biznesowych związane z usługami MPS powodują, że coraz mniej firm jest w stanie świadczyć usługi na zadowalającym poziomie. Informatyzacja środowiska biurowego oraz potrzeba maksymalnego dostosowania infrastruktury i procesów w odpowiedzi na zjawiska związane z pracą zdalną wpływa także na praktykę obsługi środowiska druku. 

Wyzwanie dla biznesu

Dla firm, które są autoryzowanymi partnerami firmy Epson wyzwaniem staje się rozwój portfolia swoich usług ponieważ klienci oczekują dziś maksymalnego poziomu automatyzacji. Świadczenie usług serwisowych, które opierają się o klasyczne zgłoszenie serwisowe staje się problematyczne, z uwagi na rosnącą liczbę ich źródeł. Klienci wysyłają zgłoszenia poprzez wiadomość e-mail oraz zgłaszają problem telefonicznie, a gdy do statusów awarii dodać te, które spływają bezpośrednio z urządzeń, chaos informacyjny staje się więcej niż prawdopodobny. Wyzwaniem staje się możliwość skrócenia procesu przetworzenia zgłoszenia, oraz jego właściwej obsługi.

Drugi poważny problem to oczekiwanie klienta, który coraz bardziej przyzwyczajany jest do obsługi on-line. Klient, który wysyła zgłoszenie, chce, nie tylko kontrolować jego status, ale również chce mieć możliwość szybkiego jego wygenerowania. Często kłopotem jest znalezienie odpowiedniej informacji, takiej jak numer seryjny czy nawet model urządzenia, które się zepsuło lub które potrzebuje materiałów eksploatacyjnych do prawidłowego działania.

Współpraca procentuje

Firma Epson skonstruowała bardzo ciekawy mechanizm dzielenia się wiedzą w oparciu o budowanie globalnej bazy danych bazującej na platformie CNET. Dzięki tej platformie błyskawicznie rozszerzana jest informacja związana ze specyfiką urządzeń marki Epson.

Moment w którym firma pracuje na systemie serwisowym lub systemie zarządzającym zadaniami i ma możliwość integracji systemy z platformą CNET generuje szereg korzyści nie tylko dla operatorów systemu, którzy jednym kliknięciem dostarczają innym potężną bazę informacji o produktach, ale również klientom, którzy za pośrednictwem dostępu do tzw. strefy klienta w jednym miejscu posiadają dostęp do kompleksowej informacji o produkcie który użytkują.

Aplikacja Warranticon, której autorem jest firma Ediko, dostępna jest z poziomu wirtualnej chmury, zatem każdy użytkownik będący pracownikiem firmy serwisującej, a także pracownik kontrahenta, dla którego świadczone są usługi, ma dostęp do istotnych zasobów przez całą dobę. Nie ma konieczności szukania w różnych miejscach w internecie – wyszukując produkt w systemie, wszystkie informacje udostępniane oraz na bieżąco moderowane przez firmę Epson, dostępne są błyskawicznie.

Głosem klienta

Firma Epson, jako jedna z nielicznych zdecydowała się na wsparcie swoich partnerów biznesowych w zakresie udostępniania wiedzy o swoich produktach. Materiały marketingowo informacyjne dotyczące produktów Epson są bardzo bogate w szczegółowość treści i dodatków informacyjnych takich jak – gotowe broszury PDF, klipy VIDEO, czy wizualizacje produktu w formie plików graficznych.

W kontekście zmian jakie wymusiła na firmach pandemia Covid-19, wsparcie firmy Epson dla swoich partnerów serwisowych może stanowić nie tylko korzyść wizerunkową, ale również zapewnić perspektywę dynamicznego rozwoju swojego kanału partnerskiego. Zaangażowanie firmy w rozwój rozwiązań informatycznych optymalizujących i usprawniających działania operacyjne firmy, to szansa jaką warto wykorzystać, bowiem w toku zmniejszonego zapotrzebowania na usługi serwisowe, warto wykorzystać czas swoich pracowników, na wprowadzenie zmian, które z pewnością zaowocują po ustabilizowaniu się sytuacji rynkowej, a także pomogą w wprowadzeniu alternatywnych produktów i usług do oferty firmy partnerskiej.