Play
80-letnia podróż

Firma Epson powstała w otoczeniu cudów natury nad brzegami jeziora Suwa.

Związek z tym ekosystemem inspiruje naszą działalność.
Technologie, które wspomagają rozwój nowatorskich produktów, muszą przyczyniać się do ochrony środowiska.
Ta filozofia znajduje odzwierciedlenie w unikalnych, wydajnych, kompaktowych i precyzyjnych technologii firmy Epson. Jest to zaszyte w naszym DNA.
Historia naszej kreatywności i wyzwań zaczyna się od montażu komponentów zegarków, doprowadziło to do rozwoju technologii odpowiedzialnych za wiele premierowych produktów znanych na całym świecie.

Od drukarek i projektorów po roboty i elektronikę ubieralną — nasze technologie poprawiają jakość życia na całym świecie.
W 2022 roku w Epson obchodzimy 80. rocznicę powstania firmy. Obiecujemy, że nadal będziemy służyć społeczeństwu i naszej planecie, tworząc zrównoważoną przyszłość, która wzbogaci życie ludzi na całym świecie.

Yasunori Ogawa

Prezes Seiko Epson Corporation

Wiadomość

W 2022 roku Seiko Epson Corporation obchodzi 80. urodziny. Z tej okazji chcielibyśmy wyrazić szczerą wdzięczność naszym licznym klientom i interesariuszom za ich wsparcie.

Firma Epson, zlokalizowana nad jeziorem Suwa, rozpoczęła swą podróż jako producent części do zegarków. Założyciel firmy zobowiązał się nigdy nie zanieczyszczać jeziora Suwa do dziś honorujemy to zobowiązanie.

W Epson od zawsze wykazywaliśmy się kreatywnością i stawialiśmy sobie wyzwania, aby - wykorzystując wydajne, kompaktowe i precyzyjne technologie, które opracowujemy i doskonalimy od założenia firmy w 1942 roku - dostarczać produkty i usługi, które przekraczają oczekiwania naszych klientów na całym świecie.

W marcu 2021 roku zaktualizowaliśmy wizję korporacyjną, Epson 25 i obecnie działamy w ramach programu Epson 25 Renewed, który definiuje „osiąganie zrównoważonego rozwoju i wzbogacanie społeczności” jako nasz cel. W przeszłości staraliśmy się wykorzystywać technologie do tworzenia nowatorskich produktów. Także w przyszłości będziemy się starać wykorzystywać je do rozwiązywania problemów społecznych, koncentrując się w szczególności na pokonywaniu globalnych wyzwań środowiskowych.

Wierzę, że naszym celem jako firmy jest wnoszenie istotnego wkładu w społeczeństwo i dbanie o zadowolenie pracowników. Uważam również, że te dwa elementy są nierozłączne. Troska o naszych pracowników i przyczynianie się do rozwoju społeczeństwa wzbudza w nas pewność siebie i dumę, co motywuje nas do dalszych działań na rzecz rozwoju społecznego.

Będziemy nadal współpracować z wieloma interesariuszami w celu rozwiązywania problemów społecznych, osiągnięcia zrównoważonego rozwoju i poprawy jakości życia na całym świecie.

Rozdział 1

"Suwa – tam, gdzie to się zaczęło. Lekcje natury."

Każdy ma swoje rodzinne miasto.
My też.
Suwa leży w samym sercu Japonii.
Nasza historia zaczęła się w starym magazynie miso
od wizji Hisao Yamazaki i jego dziewięciu pracowników.
Wychowaliśmy się w otoczeniu jeziora Suwa
i wzgórza Yatsugatake.
Do dziś ta ziemia nas inspiruje.

Jezioro Suwa wiele nas nauczyło.
Np. sposobu na harmonię z naturą,
którye przekazujemy od pokoleń.
Mieszkańcy tego regionu żyją i rozwijają się
w tym trudnym środowisku,
obserwując Omiwatari niezwykłe spiętrzeniae lodu
na zamarzniętej tafli jeziora Suwa.
Mróz przenika tutaj wszystko.
Nasi przodkowie rozumieli tę surowość.
Ale zamiast stąd odejść, mieszkali tu,
szanując Ziemię, Naturę i jezioro Suwa,
żyjąc w harmonii z jeziorem i górami.

Ten sposób życia był naturalny wtedy i jest naturalny także dla nas dziś.
To sedno naszego rzemiosła i inspiracja dla jakości.

Artykuł

Początek: Brzegi jeziora Suwa w prefekturze Nagano.
Produkty wykonane w harmonii z naturą

Osiemdziesiąt lat temu firma Epson rozpoczęła swoją podróż, montując podzespoły zegarków.

Prefektura Nagano w Japonii szczyci się bujną florą, majestatycznymi szczytami Alp Japońskich i różnorodnością dzikiej przyrody. Właśnie tutaj firma Daiwa Kogyo – prekursor firmy Epson – rozpoczęła działalność 18 maja 1942 roku, na brzegu największego jeziora w Nagano, akwenu Suwa.

Ludność tego regionu - mieszkając w wioskach i w górach - od dawna z wdzięcznością ceni naturalne otoczenie jeziora. Jezioro Suwa uosabia piękno i surowość przyrody – oraz świętość środowiska. Przyrody, którae od dawna utrzymuje ludzi mieszkających wokół jeziora Suwa. Ponad 2000 lat temu w okresie Jomon mieszkańcy łowili ryby w jego wodach i pozyskiwali lód. Przez wiele lat ten zbiornik był kluczowye dla codziennego przeżycia.

Mroźne, surowe zimy utrudniały działalność rolniczą, więc mieszkańcy nad jeziorem Suwa aby utrzymać się przy życiu i żyć w zgodzie z przyrodą polowali i korzystając z żywności pozyskiwanej w górach. Ten bliski związek z przyrodą istnieje do dziś. Ludność znad brzegów Suwa wytyczała szlaki, w zakresie szacunku dla środowiska.

Obecnie firma Epson zatrudnia około 77 000 osób na całym świecie, a jej globalna sprzedaż przekracza 1 bilion jenów. Jednak jej podróż rozpoczęła się w starym, zmodernizowanym magazynie miso, gdzie montowano części do zegarków.

Czysta woda i świeże powietrze były idealnym otoczeniem. Stworzyły one doskonałe środowisko do produkcji precyzyjnych przyrządów.

Region nigdy nie był zamożny, ale Hisao Yamazaki, założyciel firmy, dostrzegł potencjał w miejscu, w którym kiedyś rozwijała się branża produkcji jedwabiu. Wyobraził sobie nową branżę, która przywróciłaby witalność miejscu i jego mieszkańcom. Yamazaki wrócił nad jezioro Suwa, aby przejąć rodzinną firmę.

Wraz z burmistrzem Suwa i innymi ważnymi liderami biznesu Yamazaki zwrócił się do Shoji Hattori, dyrektora zarządzającego Daini Seikosha (obecnie Seiko Instruments) z pomysłem opracowania produkcji jeszcze bardziej precyzyjnych przyrządów.

Założyciele wierzyli, że klimat nad jeziorem Suwa podobny do Szwajcarii – z niską wilgotnością latem, co sprawia że jest to idealne środowisko dla przemysłu precyzyjnego. Uznali, że Suwa może być Szwajcarią wschodu i rozpoczęli montaż zegarów. Nowa firma zatrudniała tylko dziewięciu pracowników.

Wizja Hisao Yamazaki wciąż jest aktualna.

Dążenie Yamazaki do założenia japońskiego przemysłu zegarmistrzowskiego doprowadziło go pod koniec lat 40. XX wieku do gromadzenia potrzebnych do montażu części. Jeśli nie miał danych podzespołów, wytwarzał je sam. Do 21 stycznia 1946 roku miał części do złożenia czterech zegarków, które po nocy montażu zostały ukończone następnego dnia.

Zadziałały tylko dwa z nich, ale to utorowało drogę eksperymentom, które do dziś sa mocną stroną firmy Epson.

Yamazaki miał silną wolę i mówił: „Zamierzam oddać firmie serce i duszę. Wszyscy musimy zapewnić, że będzie ona tutaj mieć swoje korzenie”.

To emocjonalne przesłanie nadal inspiruje firmę Epson. Później Shoji Hattori, który został jej prezesem, opisał Yamazakiego jako mężczyznę o wysokim poziomie uczciwości i pracowitości. Postawa Yamazaki nadal przenika kulturę korporacyjną firmy Epson.

Rozdział 2

W Seiko Epson poświęcamy się na rzecz ochrony środowiska podczas produkcji naszych produktów.
To obietnica, którą złożyliśmy jezioru Suwa.

Powstaliśmy z krainy otoczonej majestatem przyrody, z rozpościerającym się przed nami jeziorem. Nawet ci z nas, którzy znali tylko to miejsce, z łatwością zrozumieli piękno środowiska. Założyciel firmy, Hisao Yamazaki, zobowiązał się nigdy nie zanieczyszczać jeziora Suwa, ale zachować jego piękno. Mimo swojego majestatu, natura jest delikatna i bez względu na to, jak mistrzowsko tworzymy, nasza wartość maleje, jeśli niszczymy naturę.

Urodziliśmy się w harmonii z naszą społecznością i naturą. Jezioro Suwa powstało miliony lat temu w wyniku aktywności tektonicznej Oczywiście Suwa ma swoją przeszłość i teraźniejszość. Yamazaki złożył obietnicę jezioru Suwa w zamian za możliwość prowadzenia produkcji w tym rejonie. W rezultacie jego wizja przetrwała pokolenia i wykreowała nasze wartości. Bez natury nasza działalność nie byłaby możliwa.

Gdy rozglądamy się dookoła, widzimy dostojne drzewa sięgające wysoko, aż do nieba. Słuchaj uważnie, a wokół usłyszysz życie. Nawet dziś jezioro Suwa jest wspaniałe. Bogactwo natury w odpowiednim miejscu i czasie. Nasze rzemiosło dotarło do każdego zakątka świata, a my nadal tworzymy, stawiając czoła najtrudniejszym globalnym problemom.

Produkcja w harmonii z naturą.

Od momentu powstania naszą misją jest przyczynianie się do ochrony środowiska, produkując w harmonii z naturą.

„Nigdy nie wolno nam zanieczyszczać jeziora Suwa”. Oto słowa naszego założyciela, Hisao Yamazakiego. Aby rozwinąć naszą działalność na tym skąpanym w przyrodzie wybrzeżu, nawiązaliśmy harmonijne relacje z lokalną społecznością i pracowaliśmy nad ochroną środowiska — to była nasza misja od samego początku.

Oczyszczamy nasze ścieki, aby chronić jezioro Suwa, a w latach 70. ustanowiliśmy wewnętrzne, dobrowolne standardy środowiskowe, które były surowsze niż limity prawne i regulacyjne, aby zapobiec zanieczyszczeniom.

Jako producent, tworzenie i dostarczanie nowych produktów często negatywnie wpływa na środowisko. Jednak zachowanie równowagi między ochroną środowiska a działalnością operacyjną zawsze stanowiło sedno naszych działań w firmie Seiko Epson. Jest to kultura przekazywana przez pokolenia, która pozostała nienaruszona w miarę rozwoju i ekspansji naszej globalnej działalności.

Technologia i informacje mają niewielką wartość bez ludzkości i kreatywności.

W latach 80. ubiegłego stulecia, kiedy świadomość zagrożeń dla warstwy ozonowej stała się problemem, firma Seiko Epson jako pierwsza na świecie zobowiązała się do rezygnacji z CFC (chlorofluorowęglowodorów). Tsuneya Nakamura, były dyrektor generalny, powiedział: „Nie możemy używać czegoś, co naszym zdaniem szkodzi środowisku. Technologia i informacje same w sobie nie mają żadnej wartości, ale stają się przydatne i cenne tylko przez ludzkość i kreatywność w rękach ludzi, którzy z nich korzystają”. W 1992 roku firma całkowicie wyeliminowała określone CFC w Japonii, a w następnym roku osiągnęliśmy to na całym świecie.

Nakamura powiedział: „W przypadku braku skutecznej alternatywy nasze działania bez CFC kontynuowały się bez jasnych perspektyw sukcesu i zakwestionowały to, co możliwe. Otrzymaliśmy nagrodę Agencji Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych za ochronę warstwy ozonowej, którą przyjąłem w Waszyngtonie w imieniu wszystkich naszych pracowników. Było to niezapomniane doświadczenie.”

Osiemdziesiąt lat po założeniu firmy, nasze przekonania i wartości pozostają niezachwiane. W 2016 roku wprowadziliśmy na rynek PaperLab A-8000, system do produkcji papieru biurowego, który niszczy poufne dokumenty papierowe i poddaje je recyklingowi w procesie suchym, oszczędzając tym samym cenny zasób — wodę.

Nasza długoterminowa wizja uwzględnia zrównoważony rozwój. Nasza wizja środowiskowa 2050 mówi, że uzyskamy ujemny poziom emisji dwutlenku węgla i będziemy wolni od zasobów podziemnych — to ambitny cel, który zamierzamy osiągnąć.

Jakie problemy społeczne możemy rozwiązać za pomocą naszej technologii?

Jako mała firma, zrodzona z obszaru bogatego w naturę, która rozwijała się poprzez współistnienie ze swoją lokalną społecznością, kontynuujemy pracę na rzecz rozwiązywania problemów społecznych w dzisiejszych czasach.
Idee, które przyświecały naszej firmie od momentu jej powstania, pozostają niezmienne w naszej obecnej filozofii zarządzania, którą wyrażamy jako „Ziemia jest naszym przyjacielem”.

Rozdział 3

Zapewniliśmy światu dokładny czas.

To właśnie w 1959 roku rozpoczął się nasz najważniejszy projekt. Projekt 59A na nowo zdefiniuje horologię, od zegarków mechanicznych po nowe technologie. Cel: stworzenie nowej generacji bardzo dokładnych zegarków, które zmienią zawody sportowe. Doprowadziłoby to do powstania pierwszego na świecie zegarka kwarcowego, a także do powstania naszych kompaktowych, wydajnych i precyzyjnych technologii. Sposób myślenia, który utrzymujemy do dziś.

Wszystko zaczęło się od marzeń o zmianie świata. Startowaliśmy w międzynarodowych zawodach zegarkowych odbywających się w Szwajcarii, które są szczytem mechanicznego zegarmistrzostwa. Pierwsza próba w kategorii zegarków na rękę była porażką, ale doprowadziła nas do dalszych działań. Później, dzięki niestrudzonym wysiłkom pracowników, osiągnęliśmy bardziej dokładne czasomierze i zdobyliśmy jedne z najlepszych światowych nagród.

Jednak nam nie chodzi o nagrody. Chodzi o zapewnianie ludziom na całym świecie dokładnego czasu. Udostępniliśmy więc światu naszą technologię kwarcową, owoc naszych poszukiwań technologii kompaktowych, wydajnych i precyzyjnych. Teraz ta opatentowana technologia obejmuje cały świat i zapewnia wszystkim dokładniejszy czas. Wierzymy, że czas nie należy do nikogo; wszyscy mamy do niego prawo. Od tego czasu minęło wiele lat, ale nasze poszukiwanie kompaktowej, wydajnej i precyzyjnej technologii jest kontynuowane.

Kompleksowe zegarmistrzostwo. Wyzwanie, aby stać się najlepszym, wymaga dokładności. Odpowiedzią na to wyzwanie były wydajne, kompaktowe i precyzyjne technologie.

Myślenie o efektywnych, kompaktowych i precyzyjnych technologiach.

Myślą przewodnią naszej firmy zawsze było tworzenie i wytwarzanie produktów z technologią, która oszczędza energię, czas, wysiłek i przestrzeń.

Zegarki w połowie ubiegłego stulecia wymagały większej mocy, były większe i mniej dokładne niż dzisiejsze zegarki. Celem było uczynienie ich mniejszymi, dokładniejszymi i bardziej wydajnymi.

W rezultacie zegarki Seiko zapewniają wygodę i nadają życiu bardziej kolorowe kolory. Pracownicy firmy Epson starają się opanować wydajne, kompaktowe i precyzyjne technologie, wnosząc te cechy do produktów i świata.

Po 1945 roku Daiwa Kogyo i zakład Suwa w Daini Seikosha, który w 1959 roku połączył się z Suwa Seikosha, rozpoczęły produkcję zegarków na pełną skalę. W 1959 roku, dzięki kilku doskonałym inżynierom, firma opracowała pierwszy japoński zegarek na rękę, model Marvel. Japończycy uznali to za niesamowite osiągnięcie ze względu na swoją dokładność i jakość, a Marvel zdominował pięć pierwszych miejsc w rankingu japońskiego Ministerstwa Handlu Międzynarodowego i Rady ds. badania porównawczego jakości w zakresie oceny krajowych zegarków.

W 1958 r. firma zdominowała pierwsze dziewięć miejsc w rankingu Rady ds. badania porównawczego jakości w ocenie międzynarodowych zegarków. Jednak nie zadowalając się statusem quo, firma Seiko Epson dążyła do zdobycia pozycji światowego lidera.

Projekt 59A i narodziny pierwszego na świecie zegarka kwarcowego.

To wydarzenie było początkiem wydajnych, kompaktowych i precyzyjnych technologii. Projekt 59A (wewnętrzne oznaczenie) miał stać się zegarkiem, który zmieni oblicze zegarmistrzostwa.

Nazwa nawiązuje do roku 1959, a „A” oznacza rangę projektu. Rozpoczęło się od trzech propozycji: elektronicznego zegarka z kamertonem, segmencie, w którym inna firma miała już pozycję lidera, zegarka z elektrycznym kółkiem zamachowym oraz zegara kwarcowego, który miał wtedy mniej więcej wielkość szafki.

Pierwsze dwie propozycje miały krytyczne słabości, więc wysiłki włożono w czasomierz kwarcowy, który zmieniłby przebieg horologii. Pierwsze opracowane przez nas kwarcowe czasomierze były jeszcze wielkości zegarów stołowych, ale firma zaczęła zgłaszać czasomierze do Konkursu Chronometrażu w Neuchâtel w Szwajcarii, który wyznacza punkt odniesienia dla czasomierzy. Podczas wielokrotnego dążenia do zmniejszenia rozmiarów i poprawy dokładności, firma zaczęła zdobywać nagrody w kategoriach chronometrów morskich i ściennych, pokazując światu nowy poziom standardów. Podczas udoskonalania technologii w ramach Konkursu Chronometrażu Obserwacyjnego, firma jeszcze bardziej zmniejszyła rozmiar i wydajność energetyczną dzięki praktycznym zastosowaniom, takim jak w zespole obserwacyjnym na Antarktydzie i ultraszybkim pociągu-pocisku Shinkansen. W 1969 roku, dziesięć lat po projekcie 59A, firma Seiko wprowadziła pierwszy na świecie zegarek kwarcowy Seiko Quartz Astron 35SQ.

Automatyzacja i ekspansja produkcji, prowadząca do masowej produkcji na skalę globalną.

Zwracając na chwilę uwagę na produkcję, w połowie lat 60. firma Seiko Epson usprawniła projekt, podział pracy (Belt-Line) i zautomatyzowała montaż, ponieważ wysoka precyzja wymaga wysokiej koordynacji. Pochodzenie naszych obecnych rozwiązań produkcyjnych — czyli robotyki — to technologia zautomatyzowana. W 1983 r. firma rozpoczęła zewnętrzną sprzedaż robotów do montażu precyzyjnego, a do 2009 r. rozszerzyła działalność. Później pojawiły się kompaktowe 6-Axis roboty oferujące optymalną wydajność w celu precyzyjnego montażu małych części.

W miarę rozwoju automatyzacji w dziedzinie zegarmistrzostwa Seiko Epson stała się światowym liderem w produkcji zegarków na rękę.

Technologia istnieje po to, by służyć wszystkim, a nie wybranym.

Firma nie tylko kontynuowała rozwój technologii zegarków kwarcowych, ale także dążyła do postępu w dokładności zegarków mechanicznych, rywalizując z niektórymi wielkimi nazwiskami w konkursie chronometrażu w Neuchâtel. W 1964 roku Seiko wprowadziła swój pierwszy zegarek mechaniczny, zajmując słabe 144. miejsce.

Jednak ten słaby wynik zainspirował do poprawy i w 1968 roku na konkursie chronometrażu w Genewie, Seiko zdominowało czołowe miejsca w kategorii mechanicznych zegarków na rękę. Ta próba zweryfikowała naszą technologię precyzji. Wśród zwycięzców znalazły się Kyoko Nakayama, pierwsza kobieta posiadająca tytuł Współczesnego Mistrza Rzemiosła i pierwsza kobieta w długiej historii konkursu, która zgłosiła się i zdobyła nagrodę regulatora.

Konkursy o wysokiej precyzji są jak wyścigi F1 i różnią się od produktów komercyjnych. Aby zapewnić lepsze produkty większej liczbie ludzi, technologia i umiejętności wykorzystywane do opracowywania zegarków ożywiły markę Grand Seiko.

Nie zastrzegliśmy jej technologii, aby stworzyć kompaktowe, wydajne i dokładne zegarki dla wybranych. Zamiast tego udostępniliśmy technologię, aby każdy mógł cieszyć się światowej jakości, dokładnymi zegarkami. Rezultatem były zegarki kwarcowe, technologia opracowana w Japonii, rozsiana po całym świecie, która zapewnia dokładny czas na nadgarstkach światowej populacji.

Dziś Seiko Epson pozostaje niezłomna w przekonaniu, że sama technologia nie rozwiązuje problemów, a nastawienie pracowników tak.

Kompaktowe, wydajne i precyzyjne technologie zmniejszają wpływ na środowisko, a ta postawa korporacji poszerzyła się, aby dać pewność i nadzieję nie tylko pracownikom, ale także społecznościom na całym świecie.

Rozdział 4

Jeśli nie istnieje, to my ją stworzymy.
Japonia wpadła w szaleństwo. Oznaczyliśmy czas zwycięstwa.

Prestiżowa międzynarodowa impreza sportowa z 1964 roku wypełniła kraj emocjami. Sportowcy z całego świata trenowali i poświęcili swoje życie na ten dzień. Godziny, minuty i sekundy określają zwycięstwa i straty. Jesteśmy strażnikami czasu. A my daliśmy znać światu hasłem: „O krok dalej niż poprzednie urządzenia do pomiaru czasu”.
Świat świ��tował tę nową dokładność i szybkość, która wyznaczyła nową erę w mierzeniu czasu na igrzyskach. Właśnie ten sukces doprowadził do innowacji drukarskich, które zmieniły świat, w tym pierwszej kompaktowej, lekkiej drukarki cyfrowej i zegarka kwarcowego.

Opracowaliśmy i wyprodukowaliśmy kompaktowe, wydajne i precyzyjne technologie wymagane do produkcji komponentów zegarków kwarcowych, jakich świat jeszcze nie widział. Tworzenie czegoś od podstaw nigdy nie jest łatwe.

Jeden od zera. Dwa z jednego. Odległość jest taka sama, ale różnica jest ogromna. Niektórzy twierdzą, że Suwa i tereny wokół jeziora powstały w wyniku rekultywacji gruntów w okresie Edo. Ludzkość również stworzyła ten krajobraz. Tworzymy to, co jeszcze nie zostało utworzone. Ten duch jest siłą napędową produkcji w firmie Epson.

Jeśli nie istnieje, to my ją stworzymy.
To właśnie w tej atmosferze kreatywności i wyzwań powstało wiele pierwszych światowych osiągnięć.

Od zegarków po drukarki: mało znana historia firmy Seiko Epson.

Obecnie, w 2022 roku, wielu zna firmę Seiko Epson — lub po prostu Epson — z jej drukarek i projektorów.

Seiko Epson ma swoje korzenie w zegarmistrzostwie, ale niewiele osób wie, co doprowadziło do rozwoju firmy. Międzynarodowe wydarzenie sportowe w 1964 roku, podczas którego Seiko stało się oficjalnym czasomierzem, było przełomowym momentem dla firmy.

Szybki i dokładny pomiar i zapis wyników wyścigów

Tematem przewodnim tego wydarzenia była nauka, a Seiko, ze sloganem „O krok przed konwencjonalnym pomiarem czasu”, został wybrany jako oficjalny czasomierz. Firma Epson, należąca do grupy Seiko, a następnie Suwa Seikosha, odegrała ważną rolę w Igrzyskach. Firma opracowała chronometr krystaliczny oparty na technologii zegarków kwarcowych z projektu 59A. Ponadto firma opracowała, a od pewnego czasu wprowadzana na rynek, zegar druku. Ten oscylatorowy, cyfrowy zegar z funkcją stopera kwarcowego oferował elektroniczną ewidencję czasu, cyfrowy wyświetlacz i opcję drukowania.

Innowacje te utorowały drogę do bezprecedensowej szybkości i dokładności, a działalność firmy w zakresie ewidencji czasu rozwinęła się. Słowa: "po raz pierwszy nikt nie skarżył się na pomiar czasu", mówiły wiele.

Po sukcesie tej firmy po raz pierwszy na świecie pojawiła się kompaktowa, lekka drukarka cyfrowa — EP-101 (1968). W następnym roku pojawił się pierwszy na świecie zegarek kwarcowy Seiko Quartz Astron 35SQ.

Opracowanie modelu EP-101

W latach następujących po wydarzeniu sportowym z 1964 roku firma przekształciła się w kompleksowego producenta, który zajmował się własnym marketingiem, sprzedażą i serwisem. W drugiej połowie lat 60. ubiegłego wieku, kiedy po raz pierwszy pojawiły się elektroniczne kalkulatory biurkowe, firma skupiła się na małych drukarkach, które miały potencjalne zastosowanie w kalkulatorach. Rezultatem była komercjalizacja EP-101 w 1968 roku.

EP-101 to nowa era w dziedzinie druku cyfrowego. Drukarka była na tyle lekka i mała, że zmieściła się w dłoni. Co więcej, wykorzystała 1/20 mocy konwencjonalnych drukarek. Firma Epson opracowała drukarkę w duchu, że jeśli nie istnieje, powinniśmy ją stworzyć. Ta koncepcja w dziedzinie sprzętu informatycznego stała się okazją do wykorzystania kompaktowych, wydajnych i precyzyjnych technologii firmy, kultywowanych w produkcji zegarków. EP-101 przekroczył oczekiwania, sprzedając łącznie 1,44 mln sztuk.

Opracowanie EP-101, czasomierza drukarskiego, który był używany do szybkiego i dokładnego pomiaru czasu międzynarodowych imprez sportowych, zapoczątkowało to, co jest obecnie główną działalnością firmy: rozwiązania w zakresie druku.

Nigdy nie zadowolona ze status quo. Najwyższe standardy rzemiosła.

Kontynuacja wyzwania związanego z opracowaniem zegarka kwarcowego. Celem było zmniejszenie zegara kwarcowego do rozmiaru zegarka na rękę, co pozwoliło zaoszczędzić miejsce i energię. Aby osiągnąć ten cel, firma musiała pokonać wiele przeszkód. Konkretnie, musiał wyprodukować oscylator krystaliczny, obwody elektroniczne i silnik w rozmiarach, które nie istniały. Ostatecznie firma Epson wyprodukowała je we własnym zakresie, ponieważ pozyskiwanie ich ze źródeł zewnętrznych wiązałoby się z nowymi problemami.

W 1969 roku firma wprowadziła pierwszy na świecie zegarek kwarcowy Seiko Quartz Astron. To zapoczątkowało nową erę czasomierzy wiele innych osiągnięć i wyróżnień, w tym prestiżową nagrodę IEEE Milestone Award (2004) i Heritage of Future Technology (2018 i 2019), uznając wkład firmy w rozwój technologiczny dla świata. Wśród osiągnięć był pierwszy cyfrowy zegarek kwarcowy LCD z sześciocyfrowym wyświetlaczem, wprowadzony na rynek w 1978 roku.

Od zegara druku i EP-101 po komercjalizację zegarka kwarcowego – wszystkie produkty reprezentują innowacje. Jeśli coś nie istnieje, tworzymy to sami. Ten duch kreatywności i wyzwań nigdy nie osłabł i pozostaje do dziś.

Rozdział 5

Duch kreatywności i wyzwania nie przemija.
Zawsze i na zawsze z Tobą.

Pierwsza drukarka cyfrowa, EP-101, wniosła nową wartość do świata.
Nasza nazwa, Epson, odzwierciedla nasze pragnienie tworzenia drukarek, które podążają śladami EP-101. Dzieci EP lub EP SON. Od tego czasu wielu z tych dzieci trafiło na świat, nie tylko w Japonii.

Zakorzeniliśmy kulturę drukowania zdjęć domowych i stworzyliśmy kulturę dużych prezentacji biurowych. Jednak poza każdym szczytem leży więcej. Aspiracje nie są rzeczami, które muszą podejmować inni. To my decydujemy.

Bez względu na erę musimy rozwijać się. W domu, w biurze, w handlu i przemyśle, wszędzie, musimy podjąć wyzwanie, aby zamknąć pętle zasobów i dodać nową wartość do tego, co zostało wykorzystane. Korzystamy z tego, co potrzebujemy, kiedy potrzebujemy i tylko w niezbędnej ilości.
Wyłoniliśmy się z jeziora Suwa w Nagano. Tak jak nasi poprzednicy otworzyli drogę do nowego świata, tak i my będziemy wytyczać drogę do przyszłości, osiągając zrównoważony rozwój i wzbogacając społeczności.

Epson stara się rozwiązywać problemy społeczne na całym świecie.

Rozwiązania w skali globalnej, które pozwolą dotrzeć do jak największej liczby osób.

Wizją firmy Epson jest wykorzystywanie nowych technologii do rozwiązywania problemów świata i spełniania marzeń.

W 1975 roku stworzyliśmy markę Epson z aspiracjami opracowania nowych drukarek i innych urządzeń informacyjnych oraz wejścia na rynek światowy. Nazwa marki odzwierciedla nasze pragnienie dalszego tworzenia wielu produktów i usług, czyli „synów” EP w różnych dziedzinach, tak jak drukarka cyfrowa EP-101, która była ogromnym hitem, dostarczyła nowej wartości naszym klientom.

W tym samym roku powstało nasze pierwsze zagraniczne biuro sprzedaży — Epson America, Inc. Obecnie firma Epson posiada ogólnoświatową sieć sprzedaży i dostarcza produkty ludziom na całym świecie.

Innowacja drukowania rozpoczęła się od EP-101 i doprowadziła do powstania Epson Stylus Color, pierwszej na świecie kolorowej drukarki atramentowej. Oferując rozdzielczość 720 dpi, produkt ten stworzył domową kulturę kolorów i drukowania zdjęć. W 1989 roku wprowadziliśmy na rynek projektor LCD VPJ-700, a od tego czasu stworzyliśmy i promujemy kulturę prezentacji na dużym ekranie, która wykorzystuje projektory. Obecnie domena wiedzy specjalistycznej firmy Epson wykracza poza drukowanie i projekcję. Nasze innowacje zrewolucjonizowały produkcję. Nasza technologia wykrywania poprawia jakość życia. Nasze badania rozwijają rozwiązania problemów środowiskowych. Epson dostarcza światu nową wartość.

Innowacje w dziedzinie druku

Firma Epson rozpoczęła rozwój jednej ze swoich głównych gałęzi działalności — drukarek atramentowych — w 1978 r., wykorzystując technologię piezoelektryczną do produkcji głowic drukujących - kluczową technologię w drukarkach atramentowych firmy Epson. Metoda ta nie wykorzystuje ciepła do wyrzucania atramentu, więc głowice drukujące są bardziej trwałe i zachowują doskonałą wydajność przez znacznie dłuższy czas. Postępy w technologii piezoelektrycznej doprowadziły do powstania technologii głowicy drukującej PrecisionCore, która zapewnia oszałamiającą jakość obrazu przy znacznie większych prędkościach, zużywając przy tym niewiele energii. Ta podstawowa technologia umożliwia szeroki zakres zastosowań w warunkach domowych, biurowych oraz przemysłowych i komercyjnych.

Nasza technologia

Metoda piezo na początku innowacji w druku
Ciągła ewolucja technologii i wkładu społecznego

Metoda piezo wprowadza rewolucję w dziedzinie innowacji druku.
Ciągła ewolucja technologii i wkładu społecznego

Opatentowana przez firmę Epson technologia atramentowa Micro Piezo

Głowice drukujące Micro Piezo firmy Epson leżą u podstaw wszystkich drukarek atramentowych firmy Epson. Ta niepowtarzalna technologia była siłą napędową rozwoju firmy Epson w zakresie rozwiązań do druku.

Drukowanie atramentowe odbywa się poprzez wysunięcie ultradrobnych kropel atramentu bezpośrednio na podłoże, takie jak papier. Początkowo najbardziej powszechną technologią druku atramentowego było termiczne drukowanie atramentowe, które wykorzystuje ciepło do wyrzucania kropelek atramentu. Firma Epson postanowiła jednak skupić się na technologii piezoelektrycznej i od tego czasu kontynuuje prace nad jej innowacjami. /span>

Piezoelektryczne głowice drukujące wyrzucają atrament mechanicznie, a nie przez ogrzewanie. Elementy piezoelektryczne, które zmieniają kształt po przyłożeniu napięcia, zapewniają siłę mechaniczną. Ponieważ nie podgrzewają one atramentu, systemy piezoelektryczne są kompatybilne z dużo szerszą gamą atramentów i dużo bardziej trwałe niż systemy termiczne. Piezoelektryczne głowice drukujące precyzyjnie i dokładnie kontrolują osadzanie kropli atramentu, aby zapewnić zarówno doskonałą jakość obrazu, jak i wysoką prędkość.

Pierwsza drukarka atramentowa firmy Epson, IP-130K (znana jako SQ-2000 poza Japonią), została wprowadzona na rynek w 1984 roku. Był to system piezoelektryczny i został dobrze przyjęty do użytku biznesowego. Wysiłki firmy Epson zmierzające do udoskonalenia piezoelektrycznych głowic drukujących zakończyły się opracowaniem zastrzeżonej technologii Micro Piezo.

Droga do ich rozwoju była niezwykle stroma i trudna, ale zespół badawczo-rozwojowy firmy Epson pokonał po drodze wiele wyzwań i przeszkód.

Pierwsza wyraźna droga do pojawienia się technologii Micro Piezo

Około 1980 roku biznes drukarski Epsona szybko się rozwijał. Wzrost napędzały TP-80, pierwsza drukarka igłowa firmy (1979), oraz MX-80, drukarka dla komputerów osobistych (1980).

Jednak sytuacja rynkowa zmieniła się nagle, gdy w 1984 r. konkurent wydał drukarkę laserową. Drukarki typu Dot-matrix nie mogą być zgodne z jakością i szybkością tych drukarek laserowych. Firma Epson natychmiast rozpoznała zagrożenie dla swojej działalności i szybko zareagowała.

W ciągu kilku lat firma Epson natrafi na przypadkową wskazówkę, która umożliwi jej przezwyciężenie zagrożenia. Wskazówka dotyczyła technologii piezoelektrycznej. W 1989 roku pewna europejska firma zaproponowała wykorzystanie elementów piezoelektrycznych jako siłowników do napędu głowic drukujących w drukarkach igłowych. Wtedy właśnie obecny na spotkaniu członek zespołu rozwojowego firmy Epson wpadł na pomysł, aby zamiast drukarek igłowych zastosować w nich elementy piezoelektryczne. Był to pierwszy ważny krok w kierunku rozwoju technologii Micro Piezo firmy Epson.

Do tej pory Epson zmagał się z wysokim napięciem napędowym i niewielkimi zmianami w kształcie elementów piezoelektrycznych. Teraz jednak Epson zdał sobie sprawę, że problemy te można pokonać, stosując wielowarstwowe elementy piezoelektryczne, które ulegają większym zmianom kształtu przy niższych napięciach. Dzięki temu odkryciu Epson był w stanie stworzyć technologię, która mogła konkurować z laserowymi i termicznymi drukarkami atramentowymi.

Stale rozwijające się głowice drukujące Micro Piezo i ich wkład w społeczeństwo

Opracowanie technologii Micro Piezo wymagało pokonania poważnych wyzwań technicznych. Po pierwsze, elementy piezoelektryczne są wykonane z ceramiki. Konwencjonalny sposób produkcji elementów polegał na wypalaniu ceramiki jak cegły, cienkim krojeniu jej w plastry, a następnie polerowaniu do pożądanej grubości. Jednak ceramika staje się bardzo krucha po wypaleniu i elementy piezoelektryczne pękałyby lub łamały się po zmniejszeniu ich grubości poniżej pewnej wartości.

Aby rozwiązać ten problem techniczny, zespół programistów wpadł na pomysł stworzenia elementów piezoelektrycznych poprzez układanie wielu cienkich warstw o wielkości około 20 mikrometrów, jak w przypadku kondensatora ceramicznego, i krojenie ich w odpowiednie kształty, aby stworzyć siłownik. W ten sposób uzyskano cienką formę piezoelektryczną, tworząc wielowarstwową strukturę przed wypaleniem i układając elementy piezoelektryczne w paski. Metoda ta była przełomem w technologii piezoelektrycznej.

W ten sposób firma Epson, dzięki długotrwałemu procesowi prób i błędów, opracowała głowice drukujące Micro Piezo, które utorowały drogę do cieńszych elementów piezoelektrycznych i mniejszych głowic drukujących.

Rozwój głowicy drukującej Micro Piezo rozpoczął się w 1990 roku, a masowa produkcja została osiągnięta do końca 1992 roku. W 1993 roku monochromatyczna drukarka atramentowa Epson Stylus 800 stała się pierwszym produktem wyposażonym w zintegrowaną z drukarką głowicę drukującą Micro Piezo. Technologia Micro Piezo ewoluowała. Głowice nowej generacji były nazywane chipami ML (wielowarstwowa ceramika z hiperintegracyjnymi segmentami piezo). Ich elementy piezoelektryczne były mniej podatne na uszkodzenia, co ułatwiło produkcję głowic w odpowiedniej ilości. Po nich pojawiły się głowice TFP (thin film piezo), które miały najcieńsze możliwe elementy piezoelektryczne, a w końcu głowice Precision Core, które stanowiły klucz do większej prędkości i jakości obrazu. Głowice drukujące Micro Piezo nie tylko zapewniają doskonałą wydajność, precyzję, szybkość i jakość obrazu, ale również działają na niskim poborze mocy, co czyni je lepszymi dla środowiska. Te cechy umożliwiły głowicom drukującym Micro Piezo szybki rozwój w segmentach druku komercyjnego, przemysłowego i biurowego.

Mają one potencjał, aby rozwijać się jeszcze bardziej i zaspokajać jeszcze szerszy zakres potrzeb. Głowice drukujące, które są gęstsze i bardziej kompaktowe, zapewniają wyższą jakość obrazu przy niższych kosztach. Te z większą ilością dysz będą mogły drukować z jeszcze większą prędkością. Postępy takie jak te pozwolą firmie Epson na dostarczanie bardziej niezawodnych komercyjnych i przemysłowych drukarek atramentowych.

Firma Epson będzie nadal nieustannie wprowadzać innowacje i rozwijać technologię Micro Piezo w przyszłości.

Innowacje projekcyjne

Opracowując technologię mikrowyświetlaczy, daliśmy światu innowację, która jest niezbędna do odtworzenia prawdziwych i żywych obrazów kolorowych. Jednak ta gałąź naszej działalności wpadła w tarapaty i w pewnym momencie była zagrożona upadkiem Badania rynku pomogły nam poruszać się po tych trudnych wodach. Odwiedzaliśmy klientów na całym świecie, szukając problemów w ich dziedzinach i znajdowaliśmy nowe sposoby ich rozwiązania za pomocą innowacji.

Stworzyliśmy projektory, które dostarczają duże obrazy o wysokiej jakości i rozdzielczości, które są łatwe do zobaczenia pod każdym kątem. Dziś nasze projektory są wykorzystywane w biurach, domach, edukacji, a nawet sztuce cyfrowej poprzez mapowanie projekcji, dostarczając emocji i niespodzianek wielu osobom.

Nasza technologia

Przełom po niestrudzonych badaniach rynku i stałych wysiłkach:
Spojrzenie na historię innowacji wizualnych

Przełom po niestrudzonych badaniach rynku i stałych wysiłkach:
Spojrzenie na historię innowacji wizualnych

Łączenie świata z technologią mikrowyświetlaczy

Technologia Microdisplay leży u podstaw projektorów LCD firmy Seiko Epson i innych produktów komunikacji wizualnej. Łączy on opracowaną przez firmę Epson technologię paneli HTPS (high-temperature polysilicon TFT liquid crystal) z różnymi technologiami optycznymi i konstrukcyjnymi.

Przed projektorami LCD, projektory były duże i ciężkie, nie były przenośne i wymagały zaciemnienia pomieszczenia ze względu na niską jasność. Jednak projektory 3LCD firmy Epson, pierwsze na świecie projektory wykorzystujące trzy panele HTPS, wyróżniają się jasnością i łatwością obsługi. Nie tylko przyczyniły się do kultury prezentacji na dużym ekranie, ale także znalazły zastosowanie w ustawieniach edukacyjnych i kinach domowych. W związku z tym w ciągu 20 lat od 2001 do 2021 roku utrzymaliśmy największy udział na rynku projektorów o jasności ponad 500 lumenów.

Technologia mikrowyświetlaczy firmy Epson wywodzi się z wprowadzonego w 1973 roku kwarcowego zegarka Seiko LC V.F.A. 06LC, pierwszego na świecie zegarka cyfrowego z sześciocyfrowym wyświetlaczem LCD. Produkt został wysoko oceniony za wyświetlacz, który oferuje niski pobór mocy i wysoką widoczność. Firma Epson rozpoczęła działalność w zakresie ciekłych kryształów w dziedzinach innych niż zegarki na rękę. Ostatecznie przekształciło się to w obecną działalność związaną z projektorami.

Jednak na początku w branży projektorów nie wszystko szło gładko.

Opracowanie VPJ-700, kompaktowego pełnokolorowego projektora wideo LCD

W 1988 roku firma Seiko Epson jako pierwsza na świecie zastosowała technologię LCD w projektorze, a w 1989 roku wprowadziła na rynek VPJ-700, kompaktowy, pełnokolorowy projektor wideo LCD.

Jednak sprzedaż pierwszego projektora na świecie nie była łatwa. Zespół inżynierów został rozszerzony do ponad 20 członków, aby wprowadzić na rynek ulepszony VPJ-2000, ale sprzedaż nie wzrosła, co pogorszyło sytuację. W tym czasie kamery wideo i inne produkty stawały się coraz bardziej popularne, ale zapotrzebowanie na projektory LCD jako urządzenia do wyświetlania obrazów w życiu codziennym i w biznesie było ograniczone.

Wobec zagrożenia ciągłości działania, zarząd podjął decyzję o zmniejszeniu skali działalności i jej odbudowie. Pierwszym działaniem, jakie podjęli, było badanie rynku poprzez odwiedzanie klientów na całym świecie.

Ostatnia szansa: odkrywanie możliwości

Pięciu inżynierów i dwóch przedstawicieli handlowych zostało wybranych, aby na nowo odkryć biznes projektorów LCD. Biorąc pod uwagę, że pierwotny zespół liczył około 20 osób, został on znacznie okrojony.

Członkowie zaczęli odwiedzać różne firmy klientów na całym świecie. Dzięki powtarzaniu tych stałych wysiłków, udało im się z powodzeniem odkryć specyficzną potrzebę na rynku.

To właśnie w USA, gdzie komputery osobiste były w powszechnym użyciu, a prezentacje biznesowe były na porządku dziennym, do prowadzenia prezentacji na dużym ekranie podłączonym do komputera.

Widząc, że upowszechnienie się komputerów osobistych może potencjalnie rozszerzyć rynek projektorów, zespół uznał, że kluczowymi czynnikami są nie tylko jasność i wysoka rozdzielczość umożliwiająca projekcję w jasno oświetlonych pomieszczeniach, ale także małe rozmiary i niewielka waga zapewniające przenośność, i wreszcie bezpośrednie podłączenie do komputera. Mając na celu podwojenie jasności przy jednoczesnym zmniejszeniu o połowę rozmiarów i kosztów, przystąpili do przeglądu projektu produktu i struktury zespołu.

Podczas gdy zespół ds. rozwoju pracował nad zwiększeniem konkurencyjności produktów i obniżeniem kosztów, zespół produkcyjny i zespół sprzedaży kontynuowały rozszerzanie swojej działalności. Wielokrotnie odwiedzali dystrybutorów i wozili prototyp po całym świecie. Gdy dystrybutorzy mogli zobaczyć rzeczywistą różnicę w jasności i rozdzielczości, wiedzieli, że mogą sprzedawać produkty firmy Epson.

Tworzenie rynku: w dalszym dążeniu do innowacji wizualnych

Po osiągnięciu niewielkich rozmiarów i wysokiej rozdzielczości, ELP-3000, pierwszy na świecie projektor danych został wprowadzony na rynek w 1994 roku. W tym czasie w szerokim użyciu był system Windows 95, który stwarzał ludziom więcej możliwości prowadzenia prezentacji biznesowych. Stało się to jednym z czynników napędzających gwałtowną sprzedaż ELP-3000, który był przeznaczony do projekcji danych z komputera osobistego.

W 1995 roku Epson osiągnął najwyższą pozycję na krajowym rynku projektorów. Stała praca i kontrakty, które zespół zapewnił sobie na własnych nogach, zaowocowały. Firma nadal wprowadzała nowe produkty i tworzyła kulturę wykorzystywania projektorów do prezentacji wielkoekranowych w biurze.

W międzyczasie, w 2002 roku, firma Epson weszła na rynek projektorów domowych na pełną skalę z modelem ELP-TW100, dodając kolorów ludzkiemu życiu. Czyniąc również postępy w dziedzinie edukacji, firma pomaga obecnie budować środowisko, w którym każdy uczeń może otrzymać równe wykształcenie.

Jeśli chodzi o technologię, technologia mikrowyświetlaczy została zastosowana w takich produktach jak inteligentne okulary, natomiast technologia laserowych źródeł światła została zastosowana w projektorach. Oprócz jasnej i żywej ekspresji obrazu, zrealizowano długowieczność produktu i łatwość instalacji. Dzięki tym osiągnięciom rozszerzyło się zastosowanie mapowania projekcyjnego dla sztuki cyfrowej i oznakowania cyfrowego w obiektach komercyjnych, a dzięki swoim obrazom projektory stały się obecnie źródłem ekscytacji i zaskoczenia dla wielu osób.

Innowacje firmy Epson w dziedzinie komunikacji wizualnej nadal wspierają naukę, pracę i życie, łącząc podstawowe produkty oparte na technologii z ludźmi, produktami, informacjami i usługami, co ostatecznie poprawia jakość życia i przesuwa granice przemysłu.

Innowacje zmniejszające wpływ na środowisko

Jako wiodąca firma poligraficzna, szukaliśmy rozwiązań w zakresie odpadów papierowych po wydruku.

Owocem naszego dążenia był „PaperLab”. PaperLab to pierwszy na świecie1 system do produkcji papieru biurowego w procesie suchym, który może wytwarzać nowy papier ze zużytego papieru, praktycznie bez użycia wody2. Wystawiliśmy system na Eco-Products 2015, Międzynarodowej Wystawie Środowiska i Energii, tworząc wielki hit wśród publiczności.

PaperLab wyposażony jest w „Technologię suchego włókna”, która zamienia papier we włókna za pomocą siły uderzenia bez użycia wody. Pomaga budować mały cykl recyklingu papieru, umożliwiając recykling i wykorzystanie papieru w miejscach takich jak np. biuro. Naszą koncepcją tego cyklu nie jest „recykling”. To „upcykling”, sposób na dodanie nowej wartości. Obecnie, wraz z szerokim gronem partnerów współtworzących, dążymy do zastosowania i ewolucji „Technologii suchego włókna” do materiałów innych niż papier.

Będziemy kontynuować nasze wysiłki w celu dostarczenia światu nowej wartości w kierunku osiągnięcia zrównoważonego rozwoju i wzbogacenia społeczności.

Nasza technologia

Innowacje, które przewidują przyszłość:
Technologia suchego włókna

Uwaga1: Wśród wszystkich biurowych systemów papierniczych z procesem suchym. Źródło: Badania firmy Epson przeprowadzone w listopadzie 2016 r.
Uwaga2: Niewielka ilość wody służy do utrzymania wilgotności wewnątrz systemu.

Innowacje, które przewidują przyszłość:
Technologia suchego włókna

Skupiając się na zagadnieniach związanych z papierem drukowanym:
Dwie perspektywy, które prowadzą do przełomu w rozwoju

Był rok 2010, kiedy ówczesny prezes i dyrektor reprezentacyjny Minoru Usui zadał pytanie zespołowi ds. rozwoju technicznego. Powiedział im, że musi być coś, co wiodąca firma drukarska, taka jak my, może z tym zrobić.

To skłoniło Kazuhiro Ichikawę, ówczesnego lidera zespołu ds. rozwoju technologii, do rozpoczęcia wizyt w urzędach państwowych, biurach korporacyjnych i instytucjach finansowych w celu zaobserwowania, w jaki sposób papier drukowany jest wykorzystywany i utylizowany.

Stwierdził, że większość druków zawierała informacje poufne, a ich utylizację zlecono zewnętrznemu wykonawcy, ponosząc koszty. Klienci nie byli zadowoleni z zaistniałej sytuacji.

Jednocześnie odwiedzał papiernie i ośrodki testów przemysłowych, aby prowadzić badania pod różnymi kątami, od produkcji papieru po recykling. Dowiedział się, że do recyklingu papieru potrzebne są duże ilości wody przy jednoczesnym uniknięciu ryzyka zanieczyszczenia wody, a oczyszczanie ścieków jest kosztowne. Spoglądając poza Japonię, dowiedział się, że nie wszystkie regiony mają obfite zasoby wody, co zwiększa wyzwania związane z recyklingiem papieru.

Odkryliśmy możliwość rozwoju, który skupiał się na zamknięciu pętli zasobów i ochronie informacji poufnych.

Nowe wyzwanie:
Recykling papieru w procesie praktycznie bezwodnym

Po zidentyfikowaniu wyzwania zespół ds. rozwoju technologii skupił się na tym, jak stworzyć metodę recyklingu, która praktycznie nie wykorzystuje wody i pozwala uzyskać papier wysokiej jakości.

Jednak osiągnięcie tego celu było trudne. Gdy rozdrabniali papier zbyt drobno, włókna papieru były siekane i nie można było wyprodukować papieru wysokiej jakości. Próba i błąd ciąg dalszy. Nawet po ponad 100 różnych eksperymentach, takich jak skrobanie papieru moździerzami i mielenie ich mikserami, nie udało się znaleźć rozwiązania.

Przełom nastąpił, gdy Ichikawa oderwał palcami kawałek washi, tradycyjnego japońskiego papieru, i zauważył, że włókna wzdłuż rozdartych krawędzi są luźne i można je wyrwać. Pomyślał, że może lepiej byłoby oddzielić te włókna poprzez ich rozluźnienie i rozplątanie, zamiast poprzez proces cięcia, pocierania czy zgniatania.

Pomysł ten doprowadził do opracowania Technologii suchych włókien firmy Epson, która polega na połączeniu procesów, w których zużyty papier jest rozwłókniany (co bezpiecznie niszczy wszystkie informacje drukowane na stronie) i z tych włókien produkowany jest nowy papier. Aby sprawdzić, czy technologia ta rzeczywiście zostanie zaakceptowana przez rynek, firma Epson zademonstrowała PaperLab, pierwszy na świecie2 system do produkcji papieru biurowego w procesie suchym, który może wytwarzać nowy papier ze zużytego papieru praktycznie bez użycia wody1, podczas Eco-Products 2015, międzynarodowej wystawy poświęconej środowisku i energii. PaperLab stał się wielkim hitem wśród publiczności.

Otwierając możliwości upcyklingu dzięki technologii suchego włókna

„Technologia suchego włókna” nie tylko rozwłóknia, wiąże i formuje papier w zależności od potrzeb danego zastosowania, ale również umożliwia przetwarzanie i obróbkę, która wcześniej była niemożliwa, zmniejszając ilość odpadów i wykorzystując nowe właściwości materiału.

PaperLab doprowadził do powstania czegoś więcej niż papieru z recyklingu; stworzył również nową wartość. „Technologia suchego włókna” zapewnia rozwiązanie upcyklingowe, a nie recyklingowe. Jest to dokładnie taki rodzaj wkładu społecznego, jaki firma Epson zawsze chciała wnieść.

Dotychczas recykling był często postrzegany jako coś, co zwraca coś o mniejszej wartości, ponieważ niewiele technologii recyklingu było w stanie wytworzyć nową wartość. Epson ma jednak nadzieję na rozszerzenie kultury upcyklingu jako sposobu tworzenia nowej wartości.

Stosując „Technologię suchego włókna”, aby nadać wartość temu, co kiedyś było wyrzucane jako odpady, zmniejszymy wpływ produkcji na środowisko.

Co możemy zrobić w przyszłości?
Osiąganie zrównoważonego rozwoju i wzbogacanie społeczności

Firma Epson współpracuje obecnie z partnerami o podobnych zapatrywaniach, aby opracować „Technologię suchego włókna” do upcyklingu różnych materiałów oprócz papieru. Pracujemy również nad sposobami wykorzystania „Technologii suchego włókna” do produkcji nowych materiałów, które zastąpią materiały ropopochodne, takie jak tworzywa sztuczne. Firma Epson będzie nadal rozwijać technologie, produkty i rozwiązania, które są zrównoważone i wzbogacają społeczności.

Uwaga1: Niewielka ilość wody służy do utrzymania wilgotności wewnątrz systemu.
Uwaga2: Wśród wszystkich biurowych systemów papierniczych z procesem suchym. Źródło: Badania firmy Epson przeprowadzone w listopadzie 2016 r.